REtningslinjer for Hadeland hundeklubb
1. Ta hensyn til andre som trener, og kommuniser med hverandre. Hos oss er alle velkommen. Hold en hyggelig tone.
2.Hallen skal kun benyttes til trening av hund, ikke frislipp/ leketreff for hunder.
3.Ta godt vare på utstyret, og rydde opp etter deg. Agilityutstyr skal ikke brukes uten opplæring.
4. Alle som trener i hallen har ansvar for egen hund.
HHK er ikke ansvarlig for evt skader på personer, hunder eller private gjenstander som har oppstått før/under eller etter (egen)trening / kurs/aktiviteter i HHK sin regi. Det kan kreves erstatning på skader på utstyr som tilhører HHK.
Booker du treningstid og trener regelmessig i hallen og bruker klubbens fasiliteter, forplikter du deg også til å delta på dugnader i regi av HHK.
5. Hunder skal luftes tilstrekkelig ofte, og holdes under oppsyn slik at de ikke gjør fra seg innendørs.
Dersom uhell skjer og hunden gjør fra seg skal dette straks fjernes,rensemiddel,børste og papir/filler finnes ved inngangsdøren
Tisper med løpetid benytter tispetruse ved trening inne i hallen. Hannhunder med markeringsbehov, bes om å bruke bellyband.
6. Hunder som ikke trener, skal holdes i bur eller tilsvarende kontroll i hallen slik at de ikke får mulighet til å gjøre fra seg innendørs eller forstyrre andre som trener. Det er ikke plass til å oppstalle mange hunder i hallen. Om det av særskilte grunner kan hunder være på møterommet, da skal disse være i bur langs veggen ved vekta. Kost opp etter dere.
7. Plukk opp etter hunden din utendørs, og kast posen i den grønne søppeldunken. Pass på at hunden ikke markerer på bygninger, biler eller frittstående gjenstander. Det er ønskelig at det blir luftet i skogholtet, eller langs veiene rundt hallen. Det skal ikke luftes på gressplenen rett utenfor, da dette er fellesområde.
8. Alle som benytter klubbens område, uavhengig av medlemskap, plikter å forholde seg til NKKs retningslinjer for trening av hund, Mattilsynets til enhver tids gjeldende regelverk og dyrevelferdsloven. Hunder skal behandles rettferdig, og trenes på en måte som ikke kan forårsake fysisk eller psykisk skade.
9. Regler for bruk av booking av hallen og drop-in egentrening.
Alle medlemmer av HHK kan booke treningstid i hallen.
Har du ikke betalt halleie, må du betale drop- in, max 2 timer. Denne betales FØR treningen starter.
Ikke medlemmer kan gjestetrene via drop-in, sammen med ett medlem av HHK inntil 2 ganger. Etter dette må man melde seg inn i HHK for å benytte seg av klubbens fasiliteter.
Normal tid for egentrening er 2 timer, maks 3 timer er forbeholdt dem med halleie.
3 timer kan bookes kun fra fredag til og med søndag.
Står hallen ledig, kan bookingen utvides den dagen man skal trene.
Booket tid skal beregnes som aktiv treningstid inkl rigging og rydding.
Det er ønskelig at de som skal trene samme gren, så langt det er mulig å trener sammen. Så vi unngår at det bookes samme gren flere ganger etter hverandre samme dag Det er ikke anledning til å utvide treningstiden sin utover 2 t ( 3 t på helg) ved f.eks «kompis-booking» Dette for at treningstiden skal fordeles rettferdig og etter likebehandlingsprinsippet.
Alle klubbens medlemmer skal ha samme mulighet til å komme og delta på egentrening i den grenen det er trening i. Det er ikke antall begrensninger eller inndeling på nivå. Hvis det blir mange som vil trene på samme tid, del på hallen og tiden. Det er ikke anledning til å booke hallen for kun seg selv.
Registrer din egentrening under gjeldende ukeplan på klubbens facebook gruppe. Alle personer som skal trene i hallen skal registrere seg, hvem som trener skal være synlig og kontrollerbart, i tilfelle stikkprøver av drop-in-betaling og evnt brann.
Styret har mulighet til å gå inn og endre eller slette avtaler som er i strid med retningslinjene.
10. Vi gjør oppmerksom på at det ikke er tillatt med bitearbeid-/trening utenom avsatt tid til RIK trening i våre treningslokaler.
11.Vanning av hunder må gjøres ute, det skal ikke stå vannkopper inne i hallen grunnet smittefare.
12. Hallen skal støvsuges. ALLE som benytter seg av hallen har et ansvar, og må i løpet av året ta minst to økter. Om ikke alle frivillig tar sin del/tilbyr seg å delta, må styret sette opp en turnusplan som må følges og da er hver enkelt ansvarlig for sin “vakt”, og må eventuelt ordne med vikar om man av forskjellige årsaker ikke kan bidra.
13.Røykfrie inngangspartier
Alle utendørs inngangspartier til offentlige virksomheter og helseinstitusjoner, både private og offentlige, skal være røykfrie. Det er eier, leier eller den som på annen måte disponerer lokalene som er ansvarlig for at forbudet håndheves i det daglige. Det er ikke gitt noen nærmere beskrivelse eller meterangivelse for hva som er et inngangsparti. Formålet med bestemmelsen er at alle som oppsøker virksomheten skal kunne gjøre dette uten å bli sjenert av tobakksrøyk på vei inn i bygningen. Vi ber alle respektere dette, da styret håper å slippe å gå og passe på dette.
14.Salg av tjenester/privattimer. Klubben setter pris på at utøvere hjelper hverandre på trening, men det er ikke lov å ta betalt for tjenestene i hallen, så sant det ikke er oppført kurs av HHK. Salg/stand i hallen skal avklares med styret, og det er forbeholdt sponsorer.
15. Varmepumpene skal ikke stilles på av andre enn styret eller etter avtale. Det er ikke lov å sette opp dører for å senke temperaturen.
16. Møterommet er ment som et sted alle medlemmene kan møtes, til sosialt samvær, kurs og foredrag. Alle som bruker det, er ansvarlig i fellesskap å vaske over bordene, tørke over benker, og koste gulvet/støvsuge om det er dratt inn ekstra skitt. Kaffetraktere og annet kjøkkenredskap skal rengjøres etter bruk. Alle har ansvaret for å passe på at søppelbøtter og sekker blir byttet ut ved behov. Ta gjerne med matavfall og søppel som kan gi lukt direkte ut i rett dunk. Forlat møterommet som du selv ønsker å finne det.
Nye retningslinjer vedtatt 30.04.2024
Styret
2.Hallen skal kun benyttes til trening av hund, ikke frislipp/ leketreff for hunder.
3.Ta godt vare på utstyret, og rydde opp etter deg. Agilityutstyr skal ikke brukes uten opplæring.
4. Alle som trener i hallen har ansvar for egen hund.
HHK er ikke ansvarlig for evt skader på personer, hunder eller private gjenstander som har oppstått før/under eller etter (egen)trening / kurs/aktiviteter i HHK sin regi. Det kan kreves erstatning på skader på utstyr som tilhører HHK.
Booker du treningstid og trener regelmessig i hallen og bruker klubbens fasiliteter, forplikter du deg også til å delta på dugnader i regi av HHK.
5. Hunder skal luftes tilstrekkelig ofte, og holdes under oppsyn slik at de ikke gjør fra seg innendørs.
Dersom uhell skjer og hunden gjør fra seg skal dette straks fjernes,rensemiddel,børste og papir/filler finnes ved inngangsdøren
Tisper med løpetid benytter tispetruse ved trening inne i hallen. Hannhunder med markeringsbehov, bes om å bruke bellyband.
6. Hunder som ikke trener, skal holdes i bur eller tilsvarende kontroll i hallen slik at de ikke får mulighet til å gjøre fra seg innendørs eller forstyrre andre som trener. Det er ikke plass til å oppstalle mange hunder i hallen. Om det av særskilte grunner kan hunder være på møterommet, da skal disse være i bur langs veggen ved vekta. Kost opp etter dere.
7. Plukk opp etter hunden din utendørs, og kast posen i den grønne søppeldunken. Pass på at hunden ikke markerer på bygninger, biler eller frittstående gjenstander. Det er ønskelig at det blir luftet i skogholtet, eller langs veiene rundt hallen. Det skal ikke luftes på gressplenen rett utenfor, da dette er fellesområde.
8. Alle som benytter klubbens område, uavhengig av medlemskap, plikter å forholde seg til NKKs retningslinjer for trening av hund, Mattilsynets til enhver tids gjeldende regelverk og dyrevelferdsloven. Hunder skal behandles rettferdig, og trenes på en måte som ikke kan forårsake fysisk eller psykisk skade.
9. Regler for bruk av booking av hallen og drop-in egentrening.
Alle medlemmer av HHK kan booke treningstid i hallen.
Har du ikke betalt halleie, må du betale drop- in, max 2 timer. Denne betales FØR treningen starter.
Ikke medlemmer kan gjestetrene via drop-in, sammen med ett medlem av HHK inntil 2 ganger. Etter dette må man melde seg inn i HHK for å benytte seg av klubbens fasiliteter.
Normal tid for egentrening er 2 timer, maks 3 timer er forbeholdt dem med halleie.
3 timer kan bookes kun fra fredag til og med søndag.
Står hallen ledig, kan bookingen utvides den dagen man skal trene.
Booket tid skal beregnes som aktiv treningstid inkl rigging og rydding.
Det er ønskelig at de som skal trene samme gren, så langt det er mulig å trener sammen. Så vi unngår at det bookes samme gren flere ganger etter hverandre samme dag Det er ikke anledning til å utvide treningstiden sin utover 2 t ( 3 t på helg) ved f.eks «kompis-booking» Dette for at treningstiden skal fordeles rettferdig og etter likebehandlingsprinsippet.
Alle klubbens medlemmer skal ha samme mulighet til å komme og delta på egentrening i den grenen det er trening i. Det er ikke antall begrensninger eller inndeling på nivå. Hvis det blir mange som vil trene på samme tid, del på hallen og tiden. Det er ikke anledning til å booke hallen for kun seg selv.
Registrer din egentrening under gjeldende ukeplan på klubbens facebook gruppe. Alle personer som skal trene i hallen skal registrere seg, hvem som trener skal være synlig og kontrollerbart, i tilfelle stikkprøver av drop-in-betaling og evnt brann.
Styret har mulighet til å gå inn og endre eller slette avtaler som er i strid med retningslinjene.
10. Vi gjør oppmerksom på at det ikke er tillatt med bitearbeid-/trening utenom avsatt tid til RIK trening i våre treningslokaler.
11.Vanning av hunder må gjøres ute, det skal ikke stå vannkopper inne i hallen grunnet smittefare.
12. Hallen skal støvsuges. ALLE som benytter seg av hallen har et ansvar, og må i løpet av året ta minst to økter. Om ikke alle frivillig tar sin del/tilbyr seg å delta, må styret sette opp en turnusplan som må følges og da er hver enkelt ansvarlig for sin “vakt”, og må eventuelt ordne med vikar om man av forskjellige årsaker ikke kan bidra.
13.Røykfrie inngangspartier
Alle utendørs inngangspartier til offentlige virksomheter og helseinstitusjoner, både private og offentlige, skal være røykfrie. Det er eier, leier eller den som på annen måte disponerer lokalene som er ansvarlig for at forbudet håndheves i det daglige. Det er ikke gitt noen nærmere beskrivelse eller meterangivelse for hva som er et inngangsparti. Formålet med bestemmelsen er at alle som oppsøker virksomheten skal kunne gjøre dette uten å bli sjenert av tobakksrøyk på vei inn i bygningen. Vi ber alle respektere dette, da styret håper å slippe å gå og passe på dette.
14.Salg av tjenester/privattimer. Klubben setter pris på at utøvere hjelper hverandre på trening, men det er ikke lov å ta betalt for tjenestene i hallen, så sant det ikke er oppført kurs av HHK. Salg/stand i hallen skal avklares med styret, og det er forbeholdt sponsorer.
15. Varmepumpene skal ikke stilles på av andre enn styret eller etter avtale. Det er ikke lov å sette opp dører for å senke temperaturen.
16. Møterommet er ment som et sted alle medlemmene kan møtes, til sosialt samvær, kurs og foredrag. Alle som bruker det, er ansvarlig i fellesskap å vaske over bordene, tørke over benker, og koste gulvet/støvsuge om det er dratt inn ekstra skitt. Kaffetraktere og annet kjøkkenredskap skal rengjøres etter bruk. Alle har ansvaret for å passe på at søppelbøtter og sekker blir byttet ut ved behov. Ta gjerne med matavfall og søppel som kan gi lukt direkte ut i rett dunk. Forlat møterommet som du selv ønsker å finne det.
Nye retningslinjer vedtatt 30.04.2024
Styret